Szanowny Abonencie,
już 10 listopada 2024 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej wraz z ustawą z dnia 12 lipca 2024 r. przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Komunikacji Elektronicznej. Nowe przepisy zastąpią w całości dotychczasową regulację, to jest ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne. Powoduje to konieczność wprowadzenia zmian do łączącej nas z Tobą umowy i regulaminu.
I. Nie musisz niczego nam potwierdzać
Wprowadzane przez nas zmiany w treści umowy oraz w Regulaminie nie mają wpływu na warunki cenowe oraz parametry jakościowe świadczonej na Twoją rzecz usługi. Nie musisz podpisywać, ani odsyłać nam niniejszego dokumentu.
II. Możesz nie zaakceptować zmian
Najpóźniej do dnia 9 listopada 2024 r. możesz wypowiedzieć łączącą nas umowę co będzie równoznaczne z brakiem zaakceptowania przez Ciebie wskazanych poniżej zmian. Jeżeli zdecydujesz się na wypowiedzenie łączącej nas umowy, będącej umową:
a) na czas nieokreślony – wypowiedzenie umowy nie będzie się wiązać z obowiązkiem zapłaty na naszą rzecz dodatkowych opłat, umowa zostanie rozwiązana z dniem 30 listopada 2024 r.;
b) na czas określony – będziesz zobowiązany do zwrotu przyznanej Ci przy zawieraniu Umowy, ulgi pomniejszonej o jej proporcjonalną wartość za okres od dnia zawarcia
Umowy do dnia jej rozwiązania.
III. Co zmieniamy?
1. Umowa
1) jednostronna zmiana warunków łączącej nas z Tobą umowy
Jako Operator będziemy uprawnieni do dokonania jednostronnej zmiany postanowień umowy lub regulaminu, w następujących przypadkach:
a) gdy konieczność wprowadzenia zmiany będzie wynikać bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w szczególności ze zmiany stawek podatku od towarów i usług lub z decyzji Prezesa UKE;
b) gdy proponowane zmiany będą dla Ciebie korzystne, w tym spowodują obniżenie cen usługi, którą dla Ciebie świadczymy;
c) gdy zaproponowane zmiany będą miały wyłącznie charakter administracyjny i nie wywołają w stosunku do Ciebie negatywnych skutków.
Decydując się na wprowadzenie zmian, dokonamy ich publikacji na naszej stronie internetowej, co będzie równoznaczne z podaniem ich do publicznej wiadomości. Nastąpi to, co najmniej na jeden miesiąc przed wejściem zmian w życie. W pewnych sytuacjach okres ten może ulec skróceniu. Dotyczy to sytuacji, w których publikacja aktu prawnego – stanowiącego przyczynę zmian – wymusza ich wprowadzenie z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed wejściem tychże zmian w życie. Krótszy okres może wynikać również z decyzji Prezesa UKE.
Jednakże nigdy nie może być on krótszy niż do dnia wejścia zmian w życie.
Bezzwłocznie po opublikowaniu treści zmian na stronie internetowej:
a) dostarczymy Ci je na trwałym nośniku (nośniku umożliwiającym Ci ich przechowanie oraz odtworzenie w dowolnym czasie);
b) na trwałym nośniku zostaniesz także poinformowany o przysługującym Ci prawie do wypowiedzenia umowy, jeżeli zmiany nie są dla Ciebie akceptowalne. Będzie się to jednak wiązać dla Ciebie z koniecznością uiszczenia na naszą rzecz odszkodowania.
2) Ustawa Prawo Komunikacji Elektronicznej poszerzyła katalog sposobów, w jaki możemy potwierdzić otrzymanie od Ciebie oświadczenia o wypowiedzeniu umowy.
Od dnia 10 listopada 2024 r. będziemy mogli – w przypadku złożenia przez Ciebie przedmiotowego oświadczenia – potwierdzić Ci jego otrzymanie poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany przez Ciebie do kontaktu i widniejący również w umowie.
3) Jako Operator jesteśmy zobligowani informować Abonentów, z którymi łączy nas umowa na czas nieokreślony, co najmniej raz w roku o najkorzystniejszych pakietach taryfowych znajdujących się w naszej ofercie, z uwagi na usługi/ę które/ą dla Ciebie świadczymy. Mając na uwadze, iż kierowanie do Ciebie informacje – o których mowa w poprzednim zdaniu – stanowią realizację nałożonego na nas przez ustawodawcę obowiązku, nie musimy uzyskiwać od Ciebie zgody. Przedmiotowe działanie nie jest bowiem prowadzeniem względem Ciebie marketingu bezpośredniego.
4) Ustawa modyfikuje zasady automatycznego przedłużenia Umowy w ten sposób, że dodaje możliwość złożenia oświadczenia przez Klienta – po upływie czasu oznaczonego Umowa ulegnie automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony, o ile Klient nie złoży przeciwnego świadczenia nie później niż na 30 dni przez upływem czasu określonego Umowy.
5) Ustawa modyfikuje zasady postępowania reklamacyjnego w następujący sposób: reklamacja powinna zawierać sposób, w jaki ma zostać przekazana odpowiedź na reklamację.
2. Regulamin
1) procedura windykacyjna
Jeżeli opóźnisz się z płatnością, skierujemy do Ciebie wezwanie do uiszczenia zaległych płatności. W ramach tego pierwszego kroku powiadomimy Cię o zamiarze ograniczenia świadczenia usług, jeżeli nie uregulujesz zaległych należności, w terminie 7 dni od doręczenia Ci powiadomienia. Jeżeli po upływie terminu – o którym mowa w zdaniu poprzednim – dalej będziesz zalegał z opłatami na naszą rzecz, ograniczymy świadczenie usługi i po upływie 7 dni od tego ograniczenia otrzymasz od nas kolejne wezwanie. Powiadomimy Cię w nim o zamiarze zawieszenia świadczenia usługi, jeżeli nie otrzymamy wpłaty (nie uregulujesz zaległości) w terminie 3 dni od jego otrzymania.
W przypadku bezskutecznego upływu terminu – wskazanego w zdaniu poprzednim – zawiesimy świadczenie usługi na Twoją rzecz. Będziesz miał jeszcze 7 dni od zawieszenia przez nas usługi, aby uregulować zaległość i spowodować, że nie wdrożymy kolejnego kroku procedury windykacyjnej.
Jeśli mimo to wyżej wskazane 7 dni upłynie, a zaległość nie zostanie uregulowana, skierujemy do Ciebie powiadomienie o zamiarze wypowiedzenia z Twojej winy łączącej nas umowy. Następnie – jeżeli nadal będziesz zalegał z płatnością – ostatecznym krokiem z naszej strony będzie rozwiązanie łączącej nas umowy.
Powiadomienia, o których mowa powyżej będziemy Ci doręczać bezpłatnie na trwałym nośniku (SMS, poczta elektroniczna lub list) na wskazany przez Ciebie do kontaktu adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej.
W momencie uregulowania przez Ciebie zaległych płatności, świadczenie zawieszonych usług zostanie przez nas wznowione (nie później niż w terminie 3 dni od otrzymania zaległej opłat).
2) Z uwagi na nową ustawą Prawo Komunikacji Elektronicznej znosimy dotychczasowe ograniczenie w zakresie udostępniania przez Ciebie usług poza lokal. Tym samym wykreślamy z regulaminu udostępnienie Usługi poza Lokal jako podstawę do zawieszenia przez nas świadczenia Usługi na twoją rzecz lub rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
3) Wykreślamy opóźnianie się z płatnościami oraz udostępnianie usług poza lokal jako przesłanki do zawieszenia świadczenia usług lub natychmiastowego wypowiedzenia umowy przez Operatora z Twojej winy.
Z wyrazami szacunku,
Zespół INM.